2012年7月18日水曜日

ローラ先生離任式

ALTのローラ先生が離任されることになりました。以下は、離任式でのローラ先生のお別れの言葉です。


Hello, everyone.
I had so much fun teaching you English here at Ohi Junior High School for the last three years. I have taught all of you during your time at Ohi junior high school, even the third year students, who I also taught during sixth grade elementary! I hope you will continue studying English and come visit me in America. If you can, please study abroad. I also learned a lot from you during class, so thank you. I will miss you very much. I hope you will continue to learn English for the rest of your lives!
Thank you.

 みなさん、こんにちは。
3年間、大飯中学校でみんなに英語を教えることができてとても楽しかったです。3年生のみんなは6年生の時からいっしょでしたね。できることなら、英語の勉強を続けて、アメリカの私のところに会いに来てほしいです。そして留学もしてみてください。わたしはみなさんとの授業でたくさんのことを学びました。ありがとう。みなさんに会えなくなるのでとても寂しいです。
わたしはみんなが生涯ずっと英語を学び続けてくれることを願っています!!
本当にありがとう。

ローラ先生、今まで楽しい英語の授業をありがとうございました。